4015320529 |
Formació de la dotació d'equipaments de robòtica: Robots compactes amb sensors i actuadors integrats |
2023-2024 |
Curs. Primària-Secundària |
|
|
|
2/7/2024 - 5/7/2024 (20 hores) de h a h |
|
ESC Miquel Martí i Pol |
|
c. Cervantes, 87-101 (Sabadell)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Àrea de Cultura Digital
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
ROP Formació de la dotació d'equipaments de robòtica: Robots compactes amb sensors i actuadors integrats
|
| |
Inscripció |
31/08/2023 - 02/07/2024 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Per a realitzar aquest curs cada participant haurà de portar un els elements de robòtica necessaris per la formació que s'ha rebut en el centre.
Formació de la dotació d'equipaments de robòtica: Robots compactes amb sensors i actuadors integrats.
Aquesta formació dona a conèixer la robòtica com a eina educativa. Se centra en els robots Codey Rocky, Edison V2.0, Dash i/o mBot2.
Es treballa el pensament computacional a partir de l’entorn de programació de cada robot (mBlock, Blockly, EdScratch, EdBlocks), i la programació de sensors i actuadors integrats.
Els aprenentatges es vinculen amb el currículum mitjançant el disseny de propostes didàctiques per aplicar a l’aula.
|
| |
Objectius |
- Desenvolupar el pensament computacional i la robòtica educativa a l’educació primària i/o als primers cursos d’educació secundària obligatòria.
- Conèixer la programació amb blocs i aplicar-la en el disseny de programes en l’entorn de programació.
- Integrar els robots educatius de manera transversal, com a elements que permeten desenvolupar competències de les diferents àrees i matèries del currículum.
|
| |
Continguts |
- El coneixement de les característiques bàsiques i funcionalitats dels robots Codey Rocky, Edison V2.0, Dash i/o mBot2.
- La identificació de la lògica de programació i el pensament computacional en entorns de programació amb blocs.
- El treball competencial a l’aula amb els robots.
- El disseny de propostes didàctiques competencials.
|
| |
Observacions |
|
| |
Formador/a |
Marina Amela
|
| |
Avaluació |
Participació activa.
Realització de les tasques proposades.
Elaboració d’una proposta didàctica competencial.
|
| |
Requisits de certificació |
Cal haver fet i superat la tasca final.
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials.
|
| |
Persones destinatàries |
Mestres d’educació primària i professorat dels primers cursos d’educació secundària obligatòria.
|
| |
E-mail |
crp-sabadell@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
02/07/2024 |
0915 |
1300 |
Sessió 2 |
dimecres |
03/07/2024 |
0915 |
1300 |
Sessió 3 |
dijous |
04/07/2024 |
0915 |
1300 |
Sessió 4 |
divendres |
05/07/2024 |
1100 |
1300 |
|
| |